• Ana

ROTACIJA KOLEN NAVZNOTER-> RAZLOGI IN REŠITVE

Updated: Sep 15, 2019

Pozdravljeni,


v svoji praksi se kot osebna trenerka pri strankah velikokrat srečujem s pojavom rotacije kolen navznoter. Kolena uhajajo navznoter pri izvajanju vaje počepa in izpadnega koraka. Na kratko bom razložila, zakaj pride do tega pojava in kako ga lahko odpravimo.



Napačna pozicija kolen


Za primer bom vzela vajo počep. Pri izvedbi počepa z bremenom moramo v spodnji točki vaje potisniti kolena naprej, da bi lahko obdržali ravnotežje in pravilno izvedli vajo.

Ljudje z gibalnimi omejitvami, vajo zato izvedejo napačno. Posledica je lahko bolečina v kolenu.


Poglejmo si nekaj razlogov, zakaj rotiramo kolena med izvajanjem počepa navznoter :


1. RAZLOG: Omejena dorzalna fleksija gležnja oz. slaba gibljivost gležnja

Slabša gibljivost v gležnjih je lahko razlog za rušenje stopalnega loka in pomika kolen navznoter med izvedbo vaje.

Pomanjkljivost lahko odpravimo z vajami za mobilnost in izvedbo do točke, kjer izvedemo vajo pravilno. Lahko izvedemo tudi sumo počep s širokim razkorakom. Opcija je tudi, da pod pete podložimo oporo. Vse omenjene rešitve so kratkotrajne, razen vaj za mobilnost, ki nam z redno izvedbo odpravijo gibalne omejitve.


2. RAZLOG: Slaba stabilnost kolkov, kolena in gležnja

Razlogi so oslabljene mišice gluteus medius, periformis, gluteus maximus, povečana aktivnost mišic primikalk kolka.


3. RAZLOG: Rušenje stopalnega loka

Rešitev je rotacija v kolkih, ki usmeri koleno rahlo navzven in tako postavi stopalo na 3 oporne točke oz stičišča s podlago. Prav tako je pomembno krepiti mišice stopalnega loka s primernimi vajami.


4. RAZLOG: Oslabljena moč v mišici vastus medialis

Pomanjkljivost odpravimo z jačanjem mišice.



5. RAZLOG: Zavedanje oz. nevro-mišična povezava

Pomanjkanje zavedanja o gibanju. Rešitev je počasna izvedba giba in zavedanje položaja v gibu. Počasi in postopoma lahko izboljšamo zavedanje svojega telesa.


6. RAZLOG: Strukturne omejitve, kot je recimo anteverzija stegnenice.


Pomembno je, da ugotovimo svoje gibalne pomanjkljivosti in jih rešujemo na pravilen način. Dober trener nam lahko pomaga tako, da nam pokaže primerne vaje, ki jih redno izvajamo in odpravimo šibke točke.


Pozdrav,

Ana

0 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA