• Ana

OH, TA INZULIN! (2.del)

Ojla,

danes nadaljujemo s člankom o hormonu inzulinu...

Kako uravnovesimo inzulin?

Kot sem že omenila v prejšnjem članku so ogljikovi hidrati zelo dostopni in še po ugodni ceni. Če želimo uravnovesiti inzulin oz ga držati pod kontrolo, potem moramo tudi zmanjšati vnos ogljikovih hidratov. Vem, ni prav vesela novica :)

Sedaj me boste verjetno vprašali kaj priporočam kot prehranska svetovalka? Žal vam generalnega magičnega recepta ne morem dati. Sami poslušajte sebe, kako hitro ste lačni po obroku. Jaz sem recimo po ovsenih kosmičih in mleku za zajtrk zelo hitro lačna in zato jih za zajtrk po navadi ne vključujem.

Če se ne morete odreči ovsenim kosmičem, vam lahko priporočim, da dodate v obrok malo manj ovsenih kosmičev kot običajno in v mleko dodate merico sirotkinih beljakovin in žličko arašidovega/mandljevega masla. Lahko dodate tudi nekaj gozdnih sadežev. Tako obrok obogatimo tudi z beljakovinami in maščobami. Gozdni sadeži imajo pa nizek glikemični indeks in ne bodo hitro dvignili nivo sladkorja.

Na končni točki, če imate na tešče povišan krvni sladkor in če vam odgovarja LCHF način prehranjevanja bi lahko priporočila le tega.

Lahko vam tudi priporočim kompleksne ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, zelenjavo. Vsa ta živila imajo ugoden vpliv na nastajanje inzulina.

Hujšanje

Izogibajte se hujšanju s stradanjem oz s prenizkim vnosom hrane! Zelo pogosto v svoji praksi opazim upočasnjene metabolizme zaradi prenizkega vnosa hrane. V telesu naredimo preplah, ščitnica preneha izločati hormone (Več o tej temi v enem drugem članku). Naj bo raje kaloričen vnos hrane primeren in zadosten za vaše telo in to z vnosom prave hrane!

Brez kruha?

Če ste vajeni na kruh, vam bo verjetno hrana brez kruha-brez okusa. Potrebno je biti vztrajen in kruh izločiti iz prehrane. Pri meni je potreba po kruhu izginila. Brez kruha sedaj lahko normalno živim. Seveda si ga privoščim na vsake toliko, vendar po njem ne hrepenim. Kruh dviguje inzulin, bodisi črni, beli, polnozrnati…) in je kalorično bogat. Kruh nam je zelo dober in ga težko pojemo malo..."še en košček, pa naj bo še en"...da ne govorimo o sendvičih. Enako kot za kruh velja tudi za riž in testenine. Tudi ta živila dvigujejo nivo inzulina. Jejte enolončnice, meso, ribe, veliko zelenjave, zdrave maščobe...

Inzulin in ostali hormoni

Visok nivo inzulina povzroči občutek lakote. Lakota povzroči izločanje inzulina.

Kortizol povzroči iskanje hitre energije (sladice, kruh...)

Krog je sklenjen. Ali ste kdaj pojedli solato ali velik krožnik juhe, ko ste občutili večji občutek lakote? Bravo za vas, če se je zgodilo tako :)

Visok inzulin ima slab vpliv na ščitnico. Kadar vsakodnevno uživamo sladko hrano naša ščitnica preneha delovati, saj v visokem inzulinu ščitnica vidi stres.Tako začasno preneha delovati. Posledica je hormonska kriza, saj se začnejo kazati simptomi zastajanja vode in zatečenosti.

Skratka, skušajte se izogibati sladki in predelani hrani. Najbolje pa bi bilo, če bi se izogibali hrani, ki ima glikemični indeks nad 35. Torej, naj bi se prehranjevali na paleolitski način, da bi ohranjali svoje zdravje.

Hvala za vaše branje in do naslednjega članka :)

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA