• Ana

Maščoba je skrivna ljubica vaših možganov

Ojla,

naj ta blog zapis začnem s stavkom, da je maščoba skrivna ljubica vaših možganov.

Ta članek bom posvetila v prid maščobam, saj so esencialne za naše življenje, in zmotno je, da se jih izogibamo v velikem loku. Trditve, ki pravijo naj naš jedilnik v večini vsebuje žita, je že zdavnaj mimo. Prav zaradi velike potrošnje žit se je pojavila debelost, sladkorna bolezen in še bi lahko naštevali...Vem, težko je verjetni zapisom, da testenince niso zdrava dietna jed, predvsem iz razloga, ker so nas tega učili odkar vemo zase. Lahko bi se razpisala na zelo dolgo o tej temi, ampak potem članek izgubi svoj namen. Podajam na kratko zakaj se maščobam ne izogibajte, v bodoče pa sledi še več člankov na to temo.

Zakaj se bojimo maščob? Ker so v zadnjih desetletjih iz nje naredili pošast, ki kvari našo prehrano. Prehranska piramida je bila sestavljena v prid uživanju veliko žit. Ker jemo toliko ogljikovih hidratov, jemo tudi manj maščob. Ali ste vedeli, da so maščobe nujno potrebne za naše življenje in da brez njih tudi ni življenja? Kaj pa holesterol? Holesterol je dobra maščoba. Če jeste jedi, ki so bogate s holesterolom to ne vpliva direktno na vaš holesterol v krvi. Korelacija med povišanim holesterolom in tveganjem za srce je popolna zmota.

Se bojimo LDL-a? Kaj pa sploh je LDL? Verjetno mislite, da veste odgovor in boste odgovorili, da je to slabi holesterol. Ampak temu ni najbolj tako. LDL sploh ni molekula holesterola in v njem ni nič škodljivega. LDL je pravzaprav beljakovina in naloga te beljakovine je, da prenaša biofilni holesterol do nevrona. Kaj je potem toliko škodljivo? LDL postane neuporaben in se okvari takrat, kadar ga poškodujejo prosti radikali in ni zmožen dostavljati holesterol v možgane. Možgani pa ne morejo dobro delovati, če je raven holesterola nizka. Eden od škodljivcev je tudi sladkor, ki pospeši oksidacijo, posledica tega pa je onemogočen prihod LDL-a v celico, katere naloga je, da krmi nevrone. Torej, ne izogibajmo se maščobi in LDL-u, ampak zmanjšajmo tveganje, da bo LDL oksidiral (izognimo se sladkorju).

Iz ene od raziskav, ki je zajemala 724 starostnikov, je bilo ugotovljeno, da je bila umrljivost dramatično povezana z nižjim holesterolom. Umrljivost od raka in infekcije je bila nižja med udeleženci v kategoriji z najvišjim holesterolom, kot pa v drugih kategorijah. Pri obravnavancih z največ holesterola je bila umrljivost nižja za kar 48%.

Jejte meso, jajca, maslo, sir in tropska olja (npr. kokosovo). Izogibajte se repičnega, sojinega, koruznega, sončničnega olja.

Po knjigi: Požgani možgani.

Se vam je zdela objava koristna in bi zanimala še koga? Delite zapis z njim :)

0 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA