• Ana

Kaj je sladkorna bolezen tipa 2 in zakaj jo dobimo? (2/2)

Ojla,

Danes vam bom razložila zakaj in kako nastane bolezen, ki ne boli. Po dolgotrajnem nezdravem prehranjevanju dobimo sladkorno bolezen tipa 2. Po navadi krivimo starost, gene in vse drugo, samo nezdravo prehranjevanje "ni krivec".

Ločimo dve sladkorni bolezni, in sicer sladkorno bolezen tipa 1 in sladkorno bolezen tipa 2. Objavo bom namenila diabetesu tipu 2, ki je ena od najpogostejših novodobnih bolezni in ki ni prirojena motnja.

Zakaj pride do obolenja? Vprašajte se, kaj pojeste čez dan. Najboljše je, če si kar zapišete in boste najboljše videli. Verjetno se bodo na vašem listku znašli predelani ogljikovi hidrati (rogljiček, kruh, testenine, sladkani kosmiči, čips, sladkarije, instant hrana...). Iz navade po takšni hrani in naglici se to najpogosteje znajde na krožnikih.

Čezmerno uživanje ogljikovih hidratov (ja, tudi polnozrnato!) je za nas škodljivo, ker nam dviguje krvi sladkor do takšne mere, kot se to nikoli ne zgodi z mesom, ribami, perutnino, zelenjavo, maščobami. Visok krvi sladkor viša nivo inzulina, ki ga sprošča trebušna slinavka, da je kos sladkorju. In ko raste inzulin, postajajo celice vse manj dovzetne za njegov signal. Po domače lahko rečemo, da so oglušele. Slinavka pa se odzove tako, kot se vi odzovete, ko vas nekdo ne sliši: Začnete se oglašati bolj glasno. Tako tudi slinavka začne sproščati več inzulina. Slinavka, ki mora preprečiti, da krvni sladkor upade, tega ni zmožna začne izločati še več inzulina. Celice postane rezistentne (inzulinska rezistenca). Ker se celice ne odzivajo na inzulin se začne sladkor nabirati v krvi in tako nastane diabetes tipa 2.

Kaj lahko naredimo sami, da bi preprečili bolezen? Na povzročitelje lahko vplivamo sami tako, da uživamo malo žit, vključimo v naš jedilnik živila, ki niso predelana, veliko zelenjave, zdravih maščob...Telovadite! Izberite šport, ki vas veseli in začnite, saj je naše telo narejeno za gibanje. Saj se ponavljam kot papiga skoraj v vsakem članku...Želim samo prenesti zavedanje, da poskrbite zase in se ne prepustite nezdravemu načinu življenja, saj lahko na to vplivate sami in se izognete marsikateri bolezni!

Že ko se boste začeli prehranjevati bolj zdravo (zmanjšajte količino žit čez dan) in bili več aktivni se bo vaše počutje izboljšalo samo po sebi, postali boste boljše volje, ter bolj zadovoljni. Z zdravim načinom življenja lahko izgubite odvečno težo brez obremenjevanja z raznimi dietami.

Da ne boste zbegani od vseh informacij, sem za vas sestavila jedilnik na kar 10-ih straneh. Sestavljen je iz:1. Prehranskih smernic in ima tudi izobraževalno noto. 2. Sestavljenega jedilnika za 5 dnevnih obrokov. Vsak obrok ima 5 primerov jedi, ki jih lahko medsebojno kombinirate. Jedilnik je dostopen tukaj:

0 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA