• Ana

Kaj je PUTIKA in kaj ne smem jesti?

Ojla,

že nekaj časa imam v mislih napisati članek o putiki. Prijetno branje želim in naj bo članek predvsem v pomoč.

Putika je vnetna bolezen, in pogosta vrsta artritisa, ki prizadene delovanje ledvic. Sečna kislina se proizvaja pri razgradnji purinov. Kristali sečne kisline, ki ostanejo v krvnem obtoku se nalagajo v sklepe, tkiva in organe. Putika se pokaže kot vnetje sklepov, najpogosteje prizadene palec na nogi. Za putiko zbolijo najpogosteje moški, ter ženski v menopavzi.

Faktorji, ki vplivajo na nastanek putike:

Spol in starost (moški, menopavza pri ženskah)genetikaŽivljenjski slog: uživanje alkohola in purinov ter previsoka telesna težaizpostavljenost svincunekatera zdravila, ki zvišajo raven sečne kislinenedavne travme ali operacijadiabetes, visok krvni pritiskledvična insuficienca, diabetes, visok krvni tlak

Kaj ne smemo jesti? Ker moramo razbremeniti ledvice, moramo izbirati hrano, ki ne vsebuje purine, fruktozo, alkohol, zeleni čaj, in ostale hrane, ki deluje diuretično. Omenjena hrana ima namreč učinek na presnovo sečne kisline. Izogibati se je potrebno tudi ogljikovim hidratom, zlasti tistim, ki imajo visok glikemični indeks. Študije so pokazale, da kava in vitamin C zmanjšajo možnost za pojav putike.

Nizko-hidratne diete za ljudi, ki imajo putiko niso priporočljive, saj stanje ketoze lahko poviša raven sečne kisline v krvi.

Kje najdemo purine? rdeče in puranje meso, meso organov, ribe, morski sadeži.

Kje najdemo fruktozo? Fruktozo dobimo v dodanih sladkorjih v sladkanih pijačah, sadnih pijačah, namiznemu sladkorju. Svežega sadja lahko uživamo le nekaj kosov na dan (3-5).

Putika se lahko razvije v resnejše posledice, saj se lahko kristali znajdejo v urinarnem traktu in se razvijejo v ledvične kamne. Putika se lahko tudi ponavlja.

Kaj pomaga omiliti težave?

Omega 3Pitje veliko vode (2-4 litre na dan)vzdrževanje normalne telesne teže in gibanjeKurkumin v kurkumiIngverBorovniceGama-linolenska kislina (zelene alge, konoplja, olje borage)vitamin C

0 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA