• Ana

Ali znate brati deklaracije na živilih (1/2)?

Ojla,

Pogosto kupujemo živila glede na izgled embalaže, vendar je le to manj pomembno pri izbiri izdelka. Vsako živilo v Sloveniji mora biti opremljeno z deklaracijo, ki nam zagotovi popolno, natančno, razločno in lahko razumljivo informacijo o izdelku. Najpomembnejše informacije, ki jih moramo prebrati na embalaži so povprečne hranilne vrednosti, velikost porcije, energijska vrednost, količina maščob (skupnih, nasičenih, trans), količina ogljikovih hidratov, sladkorjev, vlaknin, beljakovin, količina natrija in soli.

Pomembno je, da se naučite brati podatke o hranilni vrednosti na 100g, saj boste tako lažje primerjali izdelke med seboj. Bodite pozorni na skupne količine maščob in jih primerjajte z nasičenimi in trans maščobami. Trans maščob naj bo čim manj oz izognite se jim, če le lahko. Ne spreglejte delež sladkorjev, ki se nahajajo v živilu. Ti naj bodo tudi v manjši vrednosti. Proizvajalci uporabljajo različne vrste sladkorjev pri izdelavi živil, kot je npr beli sladkor, saharoza, fruktoza, glukoza, koruzni sirup... Sirupi so bolj koncentrirani in tako tudi bolj škodljivi. Pri branju deklaracij lahko sami ugotovite katera vrsta makrohranil prevladuje. Ali so to beljakovine, ogljikovi hidrati, ali maščobe.

Podajam primer mleka. Saj vemo, da so nam vedno govorili, da je mleko beljakovinsko živilo? Ali je res tako? Vzela sem mleko, ki ga imam v hladilniku in odčitala hranilno vrednost (100g): Beljakovine: 3,3g, ogljikovi hidrati: 4,4g, maščobe: 3,5g. Lahko opazimo, da v mleku prevladujejo ogljikovi hidrati, in ne beljakovine.

Proizvajalci velikokrat uporabljajo besede, ki jih povezujemo z zdravo prehrano. Če vas vprašam kaj bi raje izbrali ajdove ali pšenične rezance, boste verjetno odgovorili, da so vaša izbira ajdovi rezanci. Ali bi pogledali sestavo ajdovih rezancev in ali veste da se zgodi, da je lahko v ajdovih rezancih samo 22% ajdove moke? Ja, se je že zgodilo, zato priporočam branje deklaracij.

Preden kupite izdelek, za katerega mislite, da je zdrav in na katerem piše polnozrnato, manj maščob, beljakovinsko...raje najprej preberite hranilno vrednost. Preberite podatek o ogljikovih hidratih, sladkorju in trans maščobah. Proizvajalci se pogosto poslužujejo aktualnih modnih muh s ciljem boljše prodaje.

Sama raje izberem živila, ki imajo nizke vrednosti sladkorjev, oz. kupim čim manj predelana živila. Takšnih živil je sicer bolj malo za izbirati :) Za malico si pogosto kupim:

-skuto in banano ali

-kefir/jogurt ter kos sadja/oreščke

Moje priporočilo je, da kupimo osnovna čim manj predelana živila in si doma pripravimo obrok. Vem, časa nam zelo primanjkuje, ampak dajmo se potruditi...vam bom pomagala z nasveti :)

Se vam je zdela objava koristna in bi zanimala še koga? Delite zapis z njim :)

"Se beremo" spet naslednji teden :)

7 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA