ALI JE PRIPOROČLJIVO JESTI 5 OBROKOV DNEVNO?

Vprašanje s katerim se večkrat srečamo je, kolikokrat na dan je priporočljivo jesti?


Koliko obrokov na dan zaužijemo je odvisno od našega življenjskega sloga. Ne moremo priporočati isto število obrokov nekomu, ki vstane ob 5 zjutraj, ali nekomu, ki začne svoj dan ob 9 zjutraj. Torej, upoštevati moramo kakšne imate svoje navade in način življenja. Izpuščanje obrokov ni dobra ideja, saj najverjetneje vodi v lakoto in v pripravo preobilnega naslednjega obroka. Pomembno je, da si obroke čez dan razporedimo enakomerno. Na takšen način se bomo izognili prenajedanju, prav tako lakoti in stradanju.


Ob vzpostavljenem redu pri obrokih si oblikujemo vsakodnevne zdrave prehranjevalne navade. Tako sporočimo telesu, da ni potrebno ustvarjati zalog. Ali dan začnemo z zajtrkom, brunch-om, ali s kosilom je vaša izbira. Mnogim zajtrk ne odgovarja takoj, ko vstanejo in s tem ni nič narobe. Poslušajmo svoje telo in se s hrano ne silimo, če ne čutimo lakote in potrebe po hrani. Tudi, če je prvi obrok nekoliko zakasnjen, se trudimo upoštevati nasvet, da so preostali obroki v dnevu enakomerno razporejeni.


Poleg tega koliko obrokov zaužijemo čez dan, je vredno tudi omeniti kaj jemo.

Dotaknimo se imunskega sistema. Pri imunskem sistemu veliko vlogo igrajo bele krvne celice (bele krvničke ali levkociti). Imunski sistem "beleži" mikrobe, ki smo jih premagali, preko belih krvničk, ki imajo vlogo spominskih celic. Bele krvničke mikrobe hitro prepoznajo in jih uničijo, še preden se razmnožijo in zbolimo.


Na bele krvničke in imunski sistem vpliva tudi prehrana. Če skozi dan velikokrat grizljamo in predvsem sladko hrano, ne naredimo nič dobrega za imunski sistem. Sladka hrana negativno vpliva na bele krvne celice, saj jih ohromi. Tako so nezmožne opravljati svoje delo oziroma varovati telo pred okužbami. Posledica je oslabljen imunski sistem in slaba odpornost na okužbe.


Nasveti:

- Priporočam, da svoje obroke razdelimo čez dan na 3-4 ure.

- Za malico posegajmo po hrani, ki ni sladka. Raje izberimo fermentirana živila (kefir) in maščobe (avokado, oreščki).

- Glavni obrok naj bo sestavljen iz vseh makrohranil (beljakovin, maščob in nekaj ogljikovih hidratov)








29 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Osebna trenerka fitnesa in prehranska svetovalka.

ustanoviteljica fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu"

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA