• Ana

5 NASVETOV ZA ZDRAV VSAKDAN in NEKAJ VAJ ZA DOMA

1. Vzpostavite nove zdrave prehranjevalne navade

Ob spremembi urnika, so se spremenile tudi naše prehranjevalne navade. Izkoristimo čas doma za pripravo zdravih obrokov. Zajtrk lahko vsebuje ovsene kosmiče, oreščke, konopljine beljakovine in koščke sadja. Za kosilo in večerjo lahko sebi in svoji družini pripravimo kuhan obrok. Prednost dajmo čim manj predelanim živilom. Izberimo krompir ali bio ajdo, namesto testenin. Ne pozabimo na zdravo malico. Namesto sladkarij posezimo po kefirju ali jogurtu, kateremu primešamo pest spasiranih zamrznjenih gozdnih sadežev.


2. Poskrbite za krepitev imunskega sistema

Poskrbite za vnos vitaminov in mineralov, ki so zadolženi za krepitev imunskega sistema, kot so C vitamin, D vitamin, selen, cink, magnezij, B vitamini. Pripravimo si sadni napitek, v katerega dodamo košček svežega ingverja. V solato dodajmo svež česen in čebulo. Pred spanjem si pa lahko pripravimo toplo mleko v katerega dodamo žličko domačega medu in žličko kurkume.


3. Ostanite aktivni

Poskrbite za ohranjanje svoje kondicije in moči. V lepem vremenu se lahko odpravimo na sprehod ali na tek, doma pa lahko naredimo nekaj vaj za moč. Vaje lahko naredimo brez pripomočkov, lahko pa si jih tudi popestrimo s pripomočki (elastike, plastenke z vodo).


-Dvig roke in nasprotne noge na vseh štirih

Postavimo se na vse štiri. Od tal dvignemo roko in nasprotno nogo. Položaj zadržimo za 2 sekundi in nato položimo roko in nogo na podlago. Vajo izvajamo tekoče in gibanje ponovimo še z nasprotno stranjo.












-Izometrična vaja za trebušne mišice

Osnovni položaj je lega na blazini. Dvignemo noge in zgornji del telesa od podlage ter položaj zadržimo v zgornji točki za 5-10 sekund. Pazimo, da je ledveni del telesa pripojen ob podlago. V primeru boljše fizične pripravljenosti lahko vajo zadržimo do 30 sekund.



- Počep z elastiko ali brez elastike

Elastiko postavimo pod stopala in jo napnemo. Trup je vzravnan. Stopala so postavljena naravnost in v širini kolkov. Pri gibu navzdol pazimo, da je hrbet raven, kolena sledijo stopalom. Naredimo počep približno do pravokotnega položaja kolen. Če nimamo elastike vajo izvedemo brez elastike. V roke lahko primemo plastenke z vodo.