• Ana

5 dejstev o glutenu

Ojla,

današnji članek pa posvetim glutenu. Mislim, da se vse več ljudi, ki niso alergični na gluten, odloča po svoji želji izpustiti gluten iz svoje prehrane, v korist svojega zdravja. Tudi, če nismo alergični na gluten se lahko pojavijo blagi simptomi, kot so težave s prebavo, glavoboli...pa tovrstne simptome sploh ne bi pripisali glutenu.

Pri ljudeh, ki so alergični na gluten, je pa malo drugače, saj se morajo strogo držati brezglutenske diete. Dovoljene dnevne količine glutena so do 10 mg, ki večini bolnikov še ne povzroči škode. Na tej osnovi je bila sprejeta enotna meja, do katere je še dopustno označiti izdelke "brez glutena".

Kontaminacija brezglutenskih živil

Tudi, če je živilo na seznamu kot brezglutensko živilo, moramo biti vseeno pozorni kaj piše na deklaraciji samega izdelka. Pri prevozu, pakiranju, mletju živil pride lahko do kontaminacije z živili, ki vsebujejo gluten. Tako se recimo ajda, ki jo meljejo v istem mlinu kot pšenico, lahko kontaminira s pšeničnimi delci. Če se brezglutenska žita meljejo samo v mlinih, ki meljejo brezglutenska živila, kontaminacija ni mogoča.

Gluten je beljakovina

Gluten je beljakovinska snov, ki se nahaja v pšenici. Gluten je sestavljen iz gluteninov in gliadinov. Če ste alergični na gluten, je za vas nevaren gliadin. Gliadinom podobne beljakovine vsebujejo tudi: sekalin v rži, hordein v ječmenu, avenin v ovsu. Te beljakovine delujejo toksično in poškodujejo resice tankega črevesja. Zato je za bolnike s celiakijo prepovedana pšenica, oves, rž, ječmen, tritikala, kamut.

Gluten skrbi za prožnost kruha, elastičnost in teksturo. Kruh tako lepo vzhaja in dobi puhasto strukturo.

Živila, ki ne vsebujejo gluten

Žita: Ajda, amarant, čičerika, guar, koruza, krompir in krompirjeva moka, kostanj, leča, maranta, mungo, proso, quinoa, riž, rožič, sago, soja, tapioka, topinabur, xantan, soja, moke iz oreščkov, kostanj, kokos Semena: Lan, chia, bučno, sončnično, sezam Kosmiči: ovseni kosmiči - vendar z oznako "brez glutena"SadjeZelenjavaRibeOreščkikavačajmaslo

0 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA