• Ana

(16.1.2018) Kaj pomeni "padec sladkorja" in glikemični indeks (1/2)?

Ojla,

Danes vam bom razložila, kaj je glikemični indeks in kaj se zgodi v našem telesu, ko rečemo, da nam je "padel sladkor".

Glikemični indeks nam pove stopnjo s katero hrana vpliva na raven sladkorja v telesu po njegovem zaužitju. Živila razvrščamo na lestvico glede na vrednost glikemičnega indeksa (vrednost je 100). Bolj ko je živilo predelano, večji glikemični indeks vsebuje in hitreje bo glukoza prehajala v kri. Hitreje ko glukoza prehaja v kri, več bo morala naša trebušna slinavka izločiti inzulina.

Živila z visokim glikemičnim indeksom: Sladkor, sladkani kosmiči, peciva, bela moka in njeni izdelki, čips, procesiran škrob, instant hrana, sladke pijače...

Zakaj pa sploh trebušna slinavka izloča inzulin? Izloča ga zato, da koncentracijo glukoze v krvi uravna nazaj na normalno vrednost. Bolj, ko je živilo sestavljeno iz kompleksnih ogljikovih hidratov in je manj predelano, počasneje bo glukoza prehajala v kri in manj bo potrebnega inzulina (trebušna slinavka bo manj obremenjena). Glikemični indeks lahko znižamo tako, da živila kombiniramo med seboj. Primer: k ogljikovim hidratom dodamo maščobe in beljakovine, tako obrok sestavimo iz več makrohranil, ki znižajo glikemični indeks. Torej, ne uživajmo enostavnih ogljikovih hidratov kot samostojen obrok, ampak uživajmo čim manj predelano hrano oz. osnovna živila (zelenjava, kompleksni ogljikovi hidrati, stročnice, oreščki...). Naučimo se kupovati osnovna živila in pripravljati hrano doma. Lahko je zelo preprosto, samo pričeti je treba.

Hitremu porastu koncentracije glukoze v krvi sledi hiter padec, in razlog za "padec sladkorja" je delovanje trebušne slinavke z izločanjem inzulina. Ko nam sladkor hitro pade, dobimo zopet potrebo po zaužitju ogljikovih hidratov z višjim glikemičnim indeksom, da ublažimo padec in tako vedno znova...Takšen način prehranjevanja lahko vodi v moteno presnovo glukoze in inzulinsko rezistenco. Posledica je tudi sladkorna bolezen...O tej pa v drugem delu članka naslednji teden.

Se vam je zdela objava koristna in bi zanimala še koga? Delite zapis z njim :)

"Se beremo" spet naslednji teden :)

2 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA