• Ana

ŽENSKE, NE BOJTE SE UTEŽI


Ali se tudi vi znajdete daleč na drugi strani telovadnice, ko zagledate proste uteži? Saj razumem, da vas uteži spominjajo na zajetne mišice in na vaje, ki so primerne samo za fante. Ampak moram vam sporočiti, da so uteži in teža pravzaprav vaši prijatelji. Ne, ni potrebno na treningu dvigovati svoje dvojne telesne teže. Utež, ki je težka 20% ali 30% vaše telesne teže bo pozitivno vplivala na zdravje.

Pogosto se ženske v fitnesu lotijo kardio vadbe, ker jim je tovrsten način vadbe bolj blizu. Vadbo z utežmi običajno uvrščamo kot vadbo, ki je primerna samo za moške. Ampak časi so se spremenili. Vadba za moč in dvigovanje uteži je priporočljivo tudi za ženske. Priporočam vadbo za moč za boljšo

učinkovitost kardio vadbe (kolesarjenje, tek), za povečanje mišične mase in s tem razmerja med maščobno in mišično maso.

Poglejmo si nekatere prednosti treninga z utežmi:

1. Sestava telesa (razmerje med maščobno in mišično maso) je zelo pomembna iz vidika hormonov. Z redno vadbo za moč in višjim odstotkom mišične mase bo vaša hormonska slika boljša, s tem pa tudi zdravje.

2. Z dvigovanjem bremen in z vadbo proti sili teže povečujemo gostoto kosti in tako zmanjšamo možnost za razvoj osteoporoze.

3. Mišice so porabniki energije. Če imamo višji procent mišične mase imamo tudi višji bazalni

metabolizem in posledično porabimo več kalorij (kcal) čez dan. Sestava telesa tako dolgoročno vpliva na naše zdravje, saj se z vzdrževanjem mišične mase in z zdravim življenjskim slogom zmanjša verjetnost za obolenja, kot so diabetes tipa 2, visok krvni tlak, težave s hrbtom in sklepi, itn.

4. Z dvigovanjem bremen in z vadbo za moč boste oblikovale svoje telo in pridobile mišični tonus, kar je daleč od tega, da bi telo pridobilo mišičast izgled. Vadba za moč bo koristno vplivala na zdravje, počutje, vaše telo pa bo postalo čvrsto in oblikovano.


Ni bojazni, da boste pridobile zajeten procent mišične mase in s tem izgubile ženstven izgled. Za mišičast izgled moramo prilagoditi tip treninga in se strogo držati določenega načina prehrane. Poleg tega pa imamo ženske manj hormona testosterona, ki je zadolžen za mišično rast. Če ste začetnice in vam fitnes ni blizu, a bi pričele trenirati v fitnesu, priporočam uvodni trening s trenerjem. Trener vam bo razložil osnove, podal smernice za vadbo začetnika, vas naučil pravilne izvedbe, vam približal vadbo v fitnesu in vas pripravil na samostojno treniranje. Tako se boste v fitnesu počutile prijetneje in vadba bo tako varna.

Pa še ena dobra novica za konec: Ko imamo višji procent mišične mase in s tem uravnoteženo mišično in maščobno maso, si lahko večkrat privoščimo svoje najljubše jedi. Brez bojazni, da bi hitro pridobili na telesni teži. Super, kajne? :)



4 views

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA