• Ana

ŠČITNICA-ŽLEZA, KI REGULIRA METABOLIZEM (3.del)

Ojla,

danes bom pisala o TSH. Kaj če izvidi pokažejo TSH v ravni normale, občutite pa simptome slabega delovanja?

Če imamo simptome nepravilnega delovanje, TSH pa nam izvidi pokažejo mejo normale lahko posumite, da ščitnica ne deluje pravilno. V tem primeru se T4 ne pretvori v T3.

Kaj narediti?

- Uravnovesi kortizol

- Uravnovesi inzulin (visok inzulin blokira pretvorbo T4 v T3)

- Dodaj prehranske dodatke

- Predpisana hormonska nadomestna terapija s strani zdravnika

1. Kortizol

Naša ščitnica bo delovala pravilno, če imamo uravnovešen kortizol. Kadar je vzrok v kortizolu, je smiselno kortizol uravnovesiti, ne pa zdraviti direktno ščitnice

2. Inzulin

Predelana hrana, hrana z visokim glikemičnim indeksom nima pozitivnega vpliva na ščitnico. Ob dolgotrajnem nepravilnem prehranjevanju postanemo rezistenčni na inzulin, ki preprečuje pretvorbo iz T4 v T3. Ko je ščitnica bolna, poiščimo krivca, ki jo je poškodoval.

3. Prehranski dodatki

Na žalost so skoraj vsi pacienti, ki trpijo za motenim delovanjem ščitnice podhranjeni. Tukaj ne mislimo na nizko telesno težo, ampak na pomanjkanje hranil. S prehrano žal vnesemo premalo vitaminov in mineralov.

Priporoča se jemanje omega 3 (ribje olje). Pogosto nam primanjkuje vitaminov, ki so topni v maščobah. Torej A, D, E, K. Manjka nam tudi vitamina D, čeprav mislimo, da ga imamo dovolj iz poletnih dni, ampak ni tako enostavno.Lahko si damo pregledati vrednosti D vitamina in ga po potrebi nadomeščamo. Za ščitnico so pomembni tudi vitamini B kompleksa, in sicer največ B2, B3, B6. Prav tako je pomemben vitamin C. Od mineralov so pomembni železo, jod, magnezij, selen in cink.

Pomanjkanje železa nas lahko pelje do anemije, anemija pa do hipotiroze. Hipotiroza privede do močnih menstruacij, ki nam lahko podaljšajo stanje anemije. Rešitev je jemanje preparata železa. Hormoni ščitnice se sintetizirajo iz tirozina in joda. Če imamo pomanjkanje joda, potem pomaga nadomeščanje (naredimo najprej test). Jod se nahaja v kelp algah, Lugolova razstopina. Magnezij je dobro nadomeščati pred spanjem. Začnite z manjšim odmerkom in opazujte pri katerem odmerku boste sproščeni in dobro spali. Poleg joda je selen številka ena po ravni pomembnosti. Pri Hašimotu se selen porablja v večjih količinah. Najdemo ga v brazilskih oreščkih, ostali izvori v hrani so prenizki. Podobno kot selen je pomemben tudi cink (proizvodnja hormonov in pretvorba iz T4 v T3).Tisti, ki imate Hašimotov tireoditis, je pomembno jemanje kroma, saj zmanjšuje inzulinsko rezistenco.

Za stimulacijo delovanja ščitnice so koristne tudi rastline ašvaganda, Coleus forskolii in gugul. Omenjene rastline povečajo proizvodnjo hormonov, ašvaganda in gugul poleg tega tudi stimulirata pretvorbo T4 v T3.

Za zdravje ščitnice je potrebno spremeniti način življenja. Potrebno je jesti čim manj predelana živila (spomniti se, kaj so jedle naše babice), jemati prehranska dopolnila.

Do naslednjega članka...

Ana Budin

infofitsem@gmail.com

Prehranska svetovalka in osebna trenerka fitnesa.

Lastnica portala fitsem.si, avtorica knjige "Ko zadiši po kruhu", razvoj novih receptov.

KONTAKTNI PODATKI PODJETJA:

Matjaž Budin s.p.

Zapučke 16B

5290 Šempeter pri Gorici

e-mail: infofitsem@gmail.com

POGOJI POSLOVANJA